21 Mart Dünya Down Sendromu Farkındalık Günü’nde böyle bir videoda öğrencimin başarısını göstererek kısa bir bilgilendirme yapmak güzel olacaktır diye düşündüm. Down sendromlu öğrencimle matematik modülünden “üçer ritmik sayar” basamağını, öğrenme aşamalarının ilki olan edinimle çalıştık. Aşamalara sırasıyla devam ederek akıcılık ve kalıcılık sağladık. Son aşama genelleme için günlük yaşam içerisinde, başka bir öğretmenle ve son olarak 15 gün aradan sonra tekrar üçer ritmik saymayı gerçekleştirmesi sağlandı.
Bu öğrenme aşamalarından edinim basamağındayken gerekli durumlarda eş zamanlı ipucu verildi. (dikkat ettiyseniz orada o kalemin görülmesi bu yüzdendir) Akıcılık ve kalıcılık basamaklarında; öğrencim saymada problem yaşadığında, eş zamanlı ipucunu belli süre tanıyarak çalıştım. İpucunu giderek azalttım ve bağımsıza ulaşması için sürekli tekrar yaptık. Genelleme yapmadan öğrenmenin anlamlı gerçekleştiği söylenemez. Ben öğrencilerimde, bunları günlük yaşama aktararak pekiştirmelerini sağlıyorum. Öğrencimle yaptığım bu çalışma 2 aylık bir sürecin sonucudur. Sizde bu şekilde down sendromlu öğrencinizle veya çocuğunuzla başarıya ulaşabilirsiniz.
Sağlıklı günler dilerim.